TDU 2 Fragebogenaktion

3. Juli 2010, 12:02h 46 Kommentare drivefast
Wie versprochen sind die Antworten zu der Fragebogenaktion im Forum nun endlich erschienen und wurden höchstpersönlich von Nour Polloni, Alain Jarniou und David Nadal beantwortet. Vielen Dank erstmal dafür.



Leider wurden viele der Fragen in der Zwischenzeit schon beantwortet. Die wichtigsten Neuigkeiten haben wir schwarz hervorgehoben.

Eine Übersetzung sparen wir uns mal, wenn ihr was nicht verstehen solltet, fragt einfach.


Verlauf vom Spiel (Funktionen, Modi, etc.):


1. Wie genau sieht der neue Beifahrermodus aus bzw. was darf man sich darunter vorstellen?

Co-driving is the opportunity to share a driving experience with a friend
As a co-driver, you can choose to give instructions to guide your friend, or just visit the islands, like a tourist (that also unlocks the roads for the passenger)



2. Wird es eine Rennstrecke geben, wo man Viertelmeilenrennen gegen andere Spieler fahren kann?


Race tracks have been designed on both islands, and are useable with TDU2 racing game modes. We will be waiting for community feedbacks to know if we develop dedicated racing game modes for advanced racing competitions.



3. Wird der Fotomodus weitergeführt mit mehr/besseren Funktionen?

The photomode is now available everywhere (not only in Free-ride), so you can take pictures at home, in your club etc…

Photo mode is available from the start, but a dedicated game mode called “photographer” will also be available when the shop is discovered in the game. This gamemode offers player to win money by taking photos



4. Wird es neben dem Fotomodus auch einen Videomodus geben?

This is currently not planned for the game.


5. Besteht die Möglichkeit zu tanken? Und wenn wie wird der verbrauch berechnet?

No fuel constraint in TDU2, we experimented it in early versions of TDU2, but found it to be restrictive.



Eigenschaften vom Spiel (Optik, Technik, etc.):


6. Werden verbesserte Anti-Cheat-Maßnahmen zum Einsatz kommen?

Yes

We definitely want to ban “flying cars” in TDU2, for ex…



7. Werden neben normalen (Super-)sportwagen, auch Rennwagen, Alltagswagen ins Spiel hinzukommen?

We wanted the range of cars in TDU2 to be as large as possible, as it is the DNA of the franchise to allow people to “Test drive” a great number of vehicles…

So it goes from “casual” cars to very exclusive cars (like the Gumpert Apollo), but also classic cars & 4x4 cars for off road experience.



8. Wird das Garagensystem verbessert, bedeutet, dass man mehr Übersicht über die Autos hat und auch sagen kann, welches Fahrzeug wo zu stehen hat? Oder wird es eine Funktion geben, das die Fahrzeuge nach Klasse, Name und ähnlichen Sachen sortiert werden können?

We are not planning to do such improvement, but are waiting for community feedbacks for this kind of feature


9. Wird die Konsolen Version mehrere DVD's umfassen?

TDU2 is on 1 DVD, only. To be honest, it was a big challenge to make the game fits in the 2 layers of a classic DVD, as there is a lot of more data in TDU2 than in TDU1, but we managed it


10. Wird es wieder zwei Typen vom Fahrverhalten geben? (Wen ja wird es wieder einen H-Modus geben?)

There is no hardcore mode, but in TDU2 player can choose the level of driving aids from full Driving aids, sport, hyper-sport or no aids


11. Wird mehr Wert auf realistische Motorensounds und Fahrverhalten gelegt?

About the driving experience, the cars’dynamics has been totally rebuild from the start, as the TDU1 handling was sometimes weird and we had many comments on it. The new core system is more ‘solid’, it allows us to provide a big range of driving behaviors, according to the real car characteristics.

Cars’sounds have been re-edited with new samples, taken from real cars



12. Haben Spieler die TDU haben, ein Vorteil in TDU2?

No, except their knowledge of the Hawaii island


13. Wird das Cockpit interaktiv sein, ich meine damit, wie bei der Gangschaltung zum Schaltknauf greift, oder wenn man den Wagen startet das er an einen Schlüssel (Zündschloss) greift oder einen Knopf drückt?

We developed the 1st person walking mode in garages and car dealers especially to allow player to be close to the cars and interact with them: doors, windows, horn, start the car. We also added new interactions with the cars when driving: open/close tops, activate turn lights for ex.



Sonstiges:

14. Wird es auch wieder eine "Collectors Edition" geben?

Only pre-orders with exclusive contents planned for now